Handelsbetingelser

Generelle vilkår

Der tages generelt forbehold for force majeure situationer jf. leverancer, samt for fejl på website og i trykt marketingsmateriale. Der tages desuden forbehold for udefrakommende prisændringer, kursjusteringer, udsolgte varer samt ændrede specifikationer i produkt og manual. Handel med ChairZone foregår i øvrigt i henhold til købelovens bestemmelser.

 

Aftaleforhold

Kun ordrer og aftaler med en skriftlig ordrebekræftelse er bindende og kun på de indeholdte betingelser. Øvrige aftaler, sælger og køber imellem, er først bindende, når de er skriftligt bekræftet af sælger. Køber skal herefter hurtigst muligt reagerer, hvis der er ændringer eller tilføjelser til en ordre.

 

Levering

Medmindre andet er særskilt aftalt, leveres varer til leveringsadressens fortov. Sælger vælger frit transportmiddel og transportvej, og en eventuel forsinkelse berettiger ikke køber til at hæve handelen eller kræve erstatning.

Alle priser er inkl. fragtomkostninger og ekskl. eventuelle montage udgifter med videre.

Leveringsmetoden afhænger af hvor i landet du bor, og leveringstiden er typisk mellem kl. 8-16, chaufførerne planlægger selv turene, efter den økonomisk og miljø mæssige mest fordelsagtige rute.

Vi bruger hovedsageligt XXXX der leverer franko til fortov, og du sørger så selv for ind bæring og montage.

Dette kan også bestilles som en ekstra ydelse, og det vil så være vores landsdækkende montør korps, som vil komme med møblerne.

Vigtigt:

Ved varemodtagelsen skal køber inspicere forsendelsen / emballagen og kun underskrive – og derved acceptere modtagelsen – hvis denne er intakt og ubeskadiget.  I tilfælde af skade, SKAL dette påføres fragtbrevet ved modtagelsen.Foto dokumentation skal fremsendes til os snarest muligt.

 

Pris

Alle priser på ChairZone.dk er ekskl. moms.

Der tages forbehold for udgåede, udsolgte varer og prisændringer på websitet.

Vi forbeholder os ret til at afvise indkomne ordre, hvis indkøbspris og fragtudgifter overstiger salgsprisen. Dette kunne være uforholdsmæssigt store prisstigninger fra en leverandør, som ikke er blevet opdateret online.

 

Betaling, ejendomsforbehold m.v.

Ejendomsretten til det solgte forbliver hos sælger indtil hele købesummen er betalt.

Ved fakturasalg forfalder købesummen – medmindre andet er aftalt – til betaling 5 dage efter fakturadato. Ved kort betaling trækkes beløbet på kortholders konto, når varen afsendes.

Bemærk, vi trækker først beløbet ved afsendelse af varen. 

Garanti, Fortrydelsesret og Reklamation:

Garanti: ChairZone.dk videregiver garantien fra vores producenter hvilket som minimum gælder to år. Dog er der op til fem års garanti fra flere af vores leverandører.

Fortrydelsesret:

Til erhverv (BTB): Der er ingen fortrydelsesret på bekræftede ordrer.

Til private (BTC): Private har som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Dette gælder dog kun på de varer vi lagerfører, alle andre varer fremstilles på bestilling hos vores leverandører og er derfor ikke omfattet returret.

Returfragt aftales nærmere, og må kun foretages af autoriseret fragtleverandør.

Reklamation:

Der gives to års reklamationsret til private (BTC), hvilket betyder, at køber kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, hvis reklamationen er berettiget. Enhver mangel, der kan tilskrives fejlagtig brug, montering, vedligeholdelse eller lignende, medfører ansvarsbortfald for sælger, ligesom ombytningsretten samtidig bortfalder.

Ved varemodtagelsen skal køber inspicere forsendelsen / emballagen og kun underskrive – og derved acceptere modtagelsen – hvis denne er intakt og ubeskadiget.

Køber skal straks, når varen er leveret, foretage fornøden undersøgelse af det købte i henhold til sædvanlig skik og handelsbrug.

Markedsføring:

Alle virksomheder der handler online på ChairZone.dk vil få sendt alt information, på den ved ordren oplyste mailadresse.

Denne vil også blive brugt til at fremsende oplysninger om ordreforløb, faktura, anmeldelser, service og vedligehold, nyhedsbreve om relevante produkter.

Eller det som markedsføringsloven beskriver som reklame, mail, nyhedsbrev, købsopfordring, kundeklub, loyalitetsprogram, rabatter til næste køb.

Disse udsendes ikke til private kunders mailadresser.

Klagenævn

Tvister mellem køber og sælger afgøres af forbrugerklagenævnet under konkurrence- og forbrugerstyrelsen. Klagen sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Tlf: 41 71 50 00

Hjemmeside: www.forbrug.dk

 

Online Klageportal:

Der er også mulighed for at bruge det nye online EU-klagesystem ODR (Online Dispute Resolution).

Klager kan indtastes på dansk via formlen i dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ved indgivelse af klage skal du oplyse vores mailadresse:

Persondatapolitik:

Hos ChairZone følger vi de til enhver tid gældende love og anvisninger for persondata, udstukket i persondataloven fra datatilsynet. Dette betyder, at du som kunde kan være sikker på at dine oplysninger ikke bliver videregivet til tredjepart eller på anden måde brugt i markedsførings øjemed.

Når du som kunde handler med os, er dine oplysninger i gode hænder. Dine oplysninger bliver registreret via en sikker forbindelse, og kan kun tilgås af enkelte medarbejdere, der håndterer ordren. Vi gemmer ikke dine kontooplysninger, da det ikke er nødvendigt at oprette en konto for at handle med os. Medmindre du aktivt har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil din mailadresse ikke blive gemt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]